zondag 3 november 2013

Stoofpeertjes in rode wijn

Stoofpeertjes vind ik heerlijk om te eten maar zelf maken had ik me nooit aan gewaagd eigenlijk. Afgelopen week kreeg ik een zak vol peertjes van een vriendin omdat deze waren gevallen door de storm, dus aan de slag. Het resultaat smaakte super, eigenlijk heb ik ze nog nooit zo lekker gegeten ;-)





Ingrediënten:
8 peren, geschild maar met het steeltje er nog aan
750 ml rode wijn
rasp halve citroen
2 kaneelstokjes
snufje gemalen kruidnagel
1 eetlepel Cointreau
300 gram suiker


En dan...
Doe de wijn in een grote (saus)pan en breng aan de kook
Zet het vuur lager en voeg de kaneelstokjes, citroenrasp, gemalen kruidnagel en Cointreau toe en laat dit zachtjes 5 minuten koken.
Voeg de peertjes en de suiker toe. Doe de deksel schuin op de pan en laat op laag vuur zachtjes 1 uur koken tot de peertjes zacht zijn.
Verwijder de peertjes voorzichtig en leg ze op een serveerschaal
Zeef het resterende wijnmengsel en doe het weer in de pan. Breng aan de kook op hoog vuur en laat het inkoken tot een siroop.
Schenk de wijnsaus over de peertjes.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten