zondag 27 juli 2014

Suikervrije eierkoeken

Het is weer tijd voor de foodblogswap van de maand juli. Deze maand mag ik wat maken van het blog: www.dekookster.wordpress.com. Een blog met heel veel lekkers, leuk dat er vaak net een andere twist aan wordt gegeven. 

Omdat ik vanwege het mooie weer en de vakantie wat minder tijd had, heb ik gezocht naar een tussendoortje die eenvoudig te bereiden was met ingrediënten die ik al in huis had. Het werd de eierkoek, altijd lekker. Ik heb er een suikervrije versie van gemaakt door de suiker te vervangen door agavesiroop.







Ingrediënten:
50 gr. Amandelmeel ( of bijv. Volkorenmeel)
3 eetl. Agavesiroop (of 50 gr. Rietsuiker)
1 theel. Bakpoeder
1/2 theel. Kaneel
1 ei

En dan...

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Meng het ei en de agavesiroop met een mixer tot een luchtige massa.
Zeef vervolgens de meel en spatel dit heel voorzichtig met de kaneel en het bakpoeder door luchtige massa. Wanneer je te hard spatelt of te lang worden de eierkoeken minder luchtig dus let op!

Maak met behulp van twee lepels 6 hoopjes op de met bakpapier beklede bakplaat. Schuif deze vervolgens in de oven.Na zo'n 8 - 10 minuten in de oven zijn de eierkoeken klaar.

Haal ze voorzichtig van het bankpapier, ze plakken iets. Laat ze vervolgens afkoelen. 

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten