zondag 30 november 2014

Homemade Kapsalon met verse knoflooksaus

Wat leuk dat na een paar maanden niet, nu weer een foodblogswap is. Aan mij de eer om te koken van het blog van Rozemarijn (www.etenmetroos) , een jonge dame die een passie voor koken heeft, dat is duidelijk.

Op haar blog stond een recept van een Kapsalon. Ik heb het aangepast naar mijn eigen smaak, door bijvoorbeeld de knoflooksaus zelf de maken. Ook heb ik in plaats van kant en klaar shoarmavlees, kipfilet gebruikt met shoarmakruiden.




Ingrediënten voor 4 personen:
600 gr. kipfilet in reepjes gesneden
2,5 theel. shoarmakruiden 
1 zak ovenfriet
150 gr. geraspte kaas
1 zak sla ca. 75 gr.
1 rode ui in ringen
1 komkommer in halve manen
2 tomaten in stukjes
100 ml magere yoghurt
100 ml Yofresh
2 tenen knoflook, geperst
6 stengels verse bieslook, fijn gesneden
olijfolie
zout
verse zware peper


En dan...

Verwarm de oven en bak de ovenfriet volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Meng de kipfilet met de shoarmakruiden. Verhit in een koekenpan een scheutje olijfolie en bak hierin de kipshoarma gaar.

Leg in een ingevette ovenschaal op de bodem de friet. Doe hierop de kipshoarma en dek dit af met de geraspte kaas. Zet de ovenschaal vervolgens voor ca. 5-10 minuten onder de grill tot de kaas gesmolten is.

Maak in de tussentijd de knoflooksaus. Meng  hiervoor de yoghurt met de Yofresh, de geperste knoflook, fijngesneden bieslook, een snufje zout en een wat verse zwarte peper.

Ook de salade kan klaargemaakt worden. Hussel de sla met de komkommer, ui en tomaten door elkaar.

Leg de friet/shoarma op een bord. Doe hierop de salade en maak het af met wat van de knoflooksaus. En klaar is de Kapsalon!


Tip: Shoarmakruiden  kun je ook makkelijk zelf samengestellen. Hoe? Morgen zet ik dit op mijn blog!


Bon appetit!

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/13251669/?claim=xn9n4rmuy7u">Follow my blog with Bloglovin</a> 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten