woensdag 12 november 2014

Walnotenpasta / pindakaas

Wat ik heel erg lekker vind is een wit broodje met pindakaas, het liefst een hele dikke laag ;-)

Het leek mij erg leuk om eens zelf pindakaas te maken. Je kunt het van allerlei noten en pinda's maken. Maar als je net als ik ruim 6 kilo walnoten in huis hebt, is dat natuurlijk wel erg leuk om te gebruiken.

Het maken van je eigen pindakaas is helemaal niet zo moeilijk en ik moet zeggen ik vond mijn probeersel erg lekker! 






Ingrediënten:
300 gr. walnoten (reeds gekraakt)
2 eetl. olijfolie of kokosolie
2 eetl. agavesiroop

En dan...

Doe alle ingrediënten in de keukenmachine. Laat het net zo lang hakken tot er een smeuiige gladde pasta ontstaat. Nu is het al klaar om te gebruiken.

Je kunt deze pasta/pindakaas ca. 2 weken in de koelkast bewaren.


Tip: Je kunt de pasta ook eventueel met een vijzel maken wanneer je geen keukenmachine hebt.


Bon appetit!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten